48 سوال از وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (11)
در وزارت ارشاد و زیرمجموعه های آن چند نفر فقط ۱۰٪ مثل این شهید وجود دارد؟ چرا این اشکالات همچنان ادامه دارد؟
دفترچه سفید
دفترچه ی کوچکی همیشه همراهش بود. بعضی وقت ها با عجله از جیبش در می آورد و علامتی در یکی از صفحات می گذاشت. می گفت: اشتباهاتم رو توی این دفتر علامت می زنم. برایم عجیب بود که محمدرضا-اسوه ی تقوا واخلاق بچه ها- آنقدر گناه داشته باشد که برای کم کردنش مجبور باشد دفتری کنار بگذارد.
چند روز قبل از شهادتش به طور اتفاقی دفترچه اش را نگاه کردم.خوب که ورق زدم دیدم بیشتر صفحات دفتر،مثل قلب محمدرضا سفید سفید است.
اندکی تامل:رسول خدا(ص)می فرمایند: از خود حساب بکشید پیش از آن که به حساب شما برسند و اعمال خود را وزن کنید پیش از آنکه آنها را بسنجند و برای روز قیامت خویشتن را آماده سازید
منبع: وسائل الشیعه،ج۱۶،ص۹۹ منبع:مجموعه رسم خوبان،کتاب مبارزه با نفس،ص ۳۶ و مجموعه ای از روایات و خاطرات مفابله با گناه شهدا از موسسه فرهنگی مطاف عشق
وظیفه نظارت و قانونگذاری در امور فرهنگی کی اجرا شده و نمودعینی وظایف مجلسیان کجاست؟
۴۸ سوال از وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۱)
(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟» علق /۱۴
آيا وزير ارشاد با وضعيت ذيل مي تواند شب عاشورا با حسين زمان براي پذيرش حكومت حسين زمان و تلاش بر زمينه سازي ظهور؛ بيعت كند؟
۱- در وزارت ارشاد اسلامی کدام اسلام ؛کدام مذهب؛ کدام مسلمان؛ کدام روحانیّت؛ کدام قانون کشور؛کدام هنر؛کدام قلم؛رسمیّت و حاکمیّت دارد و باید داشته باشد؟
۲- به نظر شماچرا مسئولین نظام جمهوری اسلامی شما و وزرای قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد بدون اسلام را آزاد گذاشتند؛ و همیشه در زمین دشمنان اسلام و انقلاب جولان می دهید و هرروز خون دل به خورد نیروهای ارزشی و خانواده های شهدا وجانبازان ومردم مسلمان ایران می دهید؟ آیا هنوز باورنکردید این مردم فقط برای حاکمیت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله خون دادند و می دهند و صدها مشکل ریز و درشت اقتصادی و سیاسی و... را به جان می خرند تا اسلام پایدار بماند؟
۳-چرا امور فرهنگی در این وزارت و سطح کشوربا بازی های سیاسی و سیاسی کاری و حاکمیت گروهها ی سیاسی در قلع و قمع و حذف نیروهای ارزشی مخلوط شده است؟
۴-چرا به جای جایگزینی مؤلفه های اسلامی در روند صعودی اسلام زدایی از امورفرهنگی؛ دنبال حذف پسوند اسلامی از اسم این وزارت هستید؟آیا با حذف این پسوند می توانید پسوند نظام جمهوری اسلامی و اعتراض مذهبی ها را حذف کنید؟!
۵- چرا از نویسندگان و ناشران کتاب را نسیه اجباری می خرید؟ کدام حکم شرعی به شما اجازه داده جنس را تحویل بگیرید بعد از دو یا سه ماه دیگر با عدم رضایت قلبی مالک جنس؛وجه آن را بپردازید؟آیا سوال کردن از معامله های وزارت ارشاد از مراجع تقلید برای شما و زیر مجموعه تان موضوعیت دارد ما که مجتهد سر خود زیاد دیدیم؟!آیا در انواع همایش ها و جشنواره های قارچ مانند تقریبا هفتگی در سراسر کشور هم این گونه معامله می کنید یا چندین برابر هزینه ها برای رفع تشنگی تجمل پرستی و...زیرمجموعه تان پرداخت می کنید؟!
۶-چرا با وجود سالها فعالیت شعبه بانک ملی در داخل وزارت؛پرداخت های خرید کتاب از بانک صادرات هم انجام شده و بعد از فساد بانکی اخیر فقط بانک ملی شده است؟
۷- آیا برای صرفه جویی و جلو گیری از حیف ومیل بیت المال که این وزارت در صدر اول این فرهنگ ثابت در کشور قراردارد؛ زورتان به آبسردکن طبقه همکف رسیده؛ارباب رجوع تشنه باید برای یک لیوان آب طبقات را بگردد!!خسته نباشید.
۸- چرا کتاب را کالای اقتصادی کردید و قیمت پشت جلد با هزینه واقعی برای ناشر فاصله خیلی زیاد ولی برای مولف ناشر این فاصله بسیار کم است؟!
۹-چرا کتاب را مانند نان بیات تاریخ سالانه تعیین کرده و علم را محدود به زمان کردید؟آیا این روند؛وضعیت غیرعلمی و صد در صد اقتصادی چاپ ونشر۹۰٪کتابها را ثابت نمی کند؟ آیا سود حاصله برای مولف و ناشر یکسان است که در خریدها تخفیف اجباری یکسان می گیرید؟
۱۰-چراهنرمندان مذهبی در این وزارت جایی و جایگاهی ندارند و تنها خدمات ارائه شده به آنان در سطح کشور به ویژه تهران و مشهد و قم تخریب شخصیّت و تهمت حتی در نامه های رسمی با قید محرمانه فقط از هنرمند نامبرده در نامه ! وتضییع حقوق فردی و شغلی و دسیسه های متعدد با سناریوی یکسان در سطح کشورجهت طرد و قلع وقمع مذهبی ها و ممانعت عملی با تمام توان از حضور در عرصه های فرهنگی و هنری و...بوده است؟
۱۱- چرا هزینه های گزافی خرج اجرای شرح وظایف وزارت ارشاد در بخش خصوصی به نام خانه کتاب و صندوق هنرمندان و... می شود؟هزاران کارمند برای چه کاری استخدام شده و از بیت المال ارتزاق می کنند؟ چه فایده ای به مردم ایران و امورفرهنگی رسانده اند؟چرا تخصص لازم در امورفرهنگی ندارند؟
۱۲- چرا این وزارت و زیر مجموعه آن؛ مرکز قانونی ترویج و اشاعه انواع مدل های بدحجابی و حذف حجاب چادر با هزینه بیت المال و اعتبار نظام جمهوری اسلامی که حجاب ملی اکثریت زنان ایرانی و نماد زن مسلمان ایرانی در جهان و اسلحه ایرانیان در مقابله با دشمن هست؛ شده است؟
۱۳-مرجع تقلید این وزارت کیست؟ بودجه کلان حجاب کجا هزینه شده است؟
۱۴- چرا علیرغم ارائه کلیه مصادیق فساد اداری از بدو سمت در این وزارت؛ تاکنون بی نتیجه مانده و وضعیّت فوق همچنان تداوم دارد؟ کدام قانون شرع و کشور؛ اجازه تهمت و تخریب و دروغ در نامه های رسمی با اعتبار و هزینه نظام جمهوری اسلامی به مسئولین این وزارت و زیر مجموعه آن در جهت تخریب و پرونده سازی علیه نیروهای ارزشی وخادمان اسلام وانقلاب داده است؟شاهد مثال: مشاور شما و مدیرکل سابق اداره ارشاد قم محمد حسین استاد و مسئولین حراست و بازرسی و شکایات و ...وزارت و اداره ارشاد کل استان خراسان رضوی و ...
۱۵- کدام قانون اسلام و کشور و کدام مهندسی فرهنگی اسلام و کدام کارشناس ؛ امور فرهنگی را در برگزاری جشنواره و همایش و نمایشگاه های متعدد به بهانه مناسبت های روز و حیف ومیل بیت المال و تزریق بودجه های میلیاردی به جیب دبیران و برگزار کنندگان که اخیرا هوس بین المللی شدن هم پیدا کردید؛ خلاصه کرده است؟
۱۶- چرا۹۰٪ کتاب های منتشره؛ فاقد ارزش علمی و هنری شده وبیشتر رونویسی و کپی برداری و کالای علمی تبدیل به کالای اقتصادی شده وکتاب نوظهور جشنواره ای وهمایشی و نمایشگاهی ومناسبتی و فصلی وکادویی و...جایگزین کتاب های وزین علمی شده و مافیای چاپ ونشر نیز ایجاد شده است؟
۱۷- چرا برّس کتابها توان علمی لازم را نداشته وکتاب های فاقد ارزش علمی را تایید و دارای ارزش را مشروط ومعطل می کنند؟ چرا نوشته های دو و سه و شش صفحه ای هم عنوان کتاب گرفتند؟!
۱۸-چرا برّ س های فاقد توان علمی این وزارت به رونویسی از اینترنت عنوان کتاب داده و مجوز چاپ می دهند؟
۱۹- چرا کتاب های ضاله وهابیت و... تایید و اجازه چاپ می گیرند؟چرا چاپ و پخش کتابهای بدون شابک و غیرقانونی در سطح کشور افزایش یافته و وارد کتابخانه ها هم شده است؟
۲۰-چرا قم ومشهد بیش از سایر شهرها محل چاپ و پخش این نوع کتابها و مصادیق بند ۱۷ و۱۸ و۱۹شده است؟
۲۱-چرا با نمایش خیابانی و موسیقی و... دنبال جذب مردم به نمایشگاه بین المللی کتاب هستید؟آیا این رفتار فاقد ارزش علمی بیشترکتابهای عرضه شده را ثابت نمی کند؟سال ۹۰نیز نمایشگاه را محل گشت و گذار و محل قرار دختران وپسران و موسیقی حرام کردید!چرا شما و مدیران و مسئولین ارشد این وزارت اهل علم و فرهنگ را ساده و خود را بسیار زیرک تلقی می کنید که متوجه این زیرکی نبوده و نیستند؟
۲۲- چرا اطلاعات بنده و سایرارباب رجوع ها ازعملکرد خودتان و زیرمجموعه تان واز شما بیشتراست؟چرا بیشتر کارمندان از شرح وظایف خود بی اطلاع هستند؟!
۲۳- چرا مسئله ای به نام فساد اداری و دسیسه چینی و کارشکنی و توهین و بازی دادن ارباب رجوع دروزارت ارشاد و زیرمجموعه آن ؛برای شما و وزرای قبل از شما از شروع مدیریت موضوعیت نداشته است؟
۲۴-آیا می دانید بیش از دو دهه حراست وهیأت خرید کتاب و بازرسی وشکایات و معاون فرهنگی وزارت ارشاد وحراست اداره ارشاد کل استان رضوی سالهاست گلو گاه فساد اداری بوده و هست؟ چه اقدامی در ریشه کنی فساد اداری و بستن گلوگاههای فساد در این وزارت نمودید؟
۲۵-چرا مدیر کل نمونه دوم خردادی ها آقای جعفری را در ارشاد استان خراسان رضوی علیرغم ارائه مدارک فساد اداری و مطلع از آزار واذیت نیروهای مذهبی و نارضایتی اکثریت ارباب رجوع ؛همچون وزیر قبلی ابقاء کردید و در قلع وقمع نیروهای مذهبی با حمایت شما و وزیر قبلی از هیچ عملی دریغ نکردند؟ آیا شما این دستورها را از رئیس جمهور گرفتید؟
۲۶-وزیر قبلی؛در بدو سمت شما را به حفظ کدام وضعیت ؛برای نگه داشتن میز کرد؟آیا میزریاست؛ ارزش حق الناس تا پای میزان را داشت؟آیا قصد جبران این همه حق الناس را ندارید؟
۲۷-چرا دبیرخانه وزیر در چند قدمی خودتان ؛ از انجام وظایف قانونی خود و پاسخ محترمانه و مؤدبانه به ارباب رجوع امتناع می کنند؟ به یقین مثل سایر اموراطلاع هم ندارید. آیا در مدیریت شما ادب و احترام و رعایت حقوق ارباب رجوع که در تابلوهای الصاق شده در برخی اداره ها مدعی تکریمش هستید این هم سخت و انجامش سنگین است و فرماندهان این وزارت خارج از این وزارت اجازه انجامش را ندادند؟
۲۸-چرا حراست و بازرسی و شکایات وزارت ارشاد خود نیاز به بازرسی و شکایات دیگری دارد تا جلوی تخلفاتش را گرفته و با تخصص کافی ؛ ضوابط را جایگزین روابط نموده و با قانون اعمال ؛ مرتکبین خلاف قانون را مجازات نماید؟
۲۹-معاون فرهنگی سابق وزارت ؛قبلا معاون فرهنگی گمرکات قاچاق ارز و کالا بود؛ شما براساس کدام تخصص و توان علمی صلاحیت ایشان را احراز؛و به مدیریت کلان فرهنگی کشور منصوب کردید؟ بر اساس کدام توانمندی کارشناس و ارزیاب کتاب مولفین در خرید شده است؟معاون فرهنگی سابق کدام صلاحیت علمی و شخصیتی لازم این سمت را داشت؟ چرا معاون فرهنگی فعلی را نخبه علمی حساب کرده و چندین مدیریت را دراختیار وی قراردادید آیا قحطی نیروی متخصص پیدا شده یا بله قربان گو پیدا نشده !!
۳۰-آیا می دانید حقوق ایشان و سایر مسئولین و کارمندانی که از امورفرهنگی جز دسیسه چینی و کارشکنی و امور اداری و... چیزی نمی فهمند؛ شرعا به عهده شما بوده و به بیت المال و مردم ایران مدیون هستید؟
۳۱-چرا اکثر مساجد کشور نیم ساعت وقت اذان بازبوده و بعد از اتمام نمازجماعت؛ نمازگزاران را بیرون می کنند؟ مسجد خانه خدا ست و متعلق به همه مردم یا متعلق به عده ای خاص و خادم مسجد !کدام مهندسی فرهنگی مساجد را از مردم گرفته اند؟ آیا مسجد محل راز ونیاز بندگان خدا با خدا هست یا محل کسب درآمد از مراسم ختم و جمع کردن پول بین دو نماز و...ودر نتیجه ساختمان سازی واجاره برای تامین هزینه های گزاف مساجد!
۳۲- مساجد چه هزینه ای دارند که باید با ساختمان سازی و ایجاد درآمد دائم تأمین شود؟ کدام مرکز قانونی از درآمدهای مساجد حسابرسی می کند؟ آیا همه مساجد وقف عام شده اند؟ مگر حرف دنیا در مسجد مکروه نیست؛ چرا وسط دو نماز بیشترین عمل انجام شده در اکثر مساجد اخذ وجه نقد از نمازگزاران در حال عبادت هست؟!
۳۳-چرا در وزارت ارشاد و اکثر زیر مجموعه آن قانون نانوشته طرد و حذف نیروهای مذهبی و ممانعت از شرکت آنها در انواع جشنواره ها و نمایشگاهها وهمایش ها و... شرح وظیفه غیرقابل تغییر کارمندان و مسئولین شده است؟
۳۴-چرا در وزارت ارشاد عمل به قانون وشرع و درخواست عمل به قانون امری کاملا غیرعادی و اعمال خلاف قانون حتی به طورعلنی و در نامه های رسمی امری عادی و جزو روند مرسوم شده است؟
۳۵-چرا نیروهای مذهبی از نوع عملی حاضر به هیچ نوع همکاری با این وزارت و زیر مجموعه آن نیستند و در صورت شروع همکاری با هدف ایجاد تغییرات اساسی حداکثر بعد از یک ماه با آزار و اذیت وطرد و... یا خود می روند و یا با مقاومت؛ بیشتر از دو ماه تحمل نمی کنند و می روند؟!ولی غیرمذهبی ها وافراد دارای اهداف مالی و پست ومقام ماندگار می شوند؟
۳۶- چرا اقدامات تبلیغ شده در رسانه ها از سوی خود و سایر مسئولین یا بزرگ نمایی است یا اصلا انجام نمی شود و یا در زمانی طولانی بعد از اعلام به میزانی کمتر انجام می شود؟ مصادیق را خود و مدیران منتخب تان بهتر می دانید.از جمله مصادیق؛ خرید کتاب های مذهبی و شارژبن کارت و بیمه تامین اجتماعی و...
۳۷- چرا نسبت به انتقادها و پیشنهادهای اصلاحی خادمان اسلام انقلاب بی تفاوت بوده و ایرادی درعملکرد خود و زیرمجموعه خود نمی بینید وسبک مدیریتی شما هرچه پیش آید خوش آید بوده است؟
3۸- چرا در معاونت ها و مدیران ارشد ومدیران کل افرادی با شخصیت بله قربان گویی و فاقد اهداف درونی شده در دفاع از اسلام وانقلاب و...انتخاب می کنید و افراد تیز و بصیرو واقع بین و متخصص و غیر قابل نفوذ و... را انتخاب نمی کنید؟
3۹- آیا نگران برملا شدن عملکردهای پیدا و پنهان و جریان حاکم در سایه وتغییر ساختاری در این وزارت هستید؟
۴۰- چرا یکی از مولفان که صاحب امتیاز انتشارات هم هست و با وجود تضییع حقوق برخلاف قانون ؛به دلیل نگرانی از لغو مجوز نشر؛ حاضر به شکایت ازاعمال خلاف قانون وزارت در همان ساختمان خودتان نیست؟ آیا حریف کارمند سالاری و حاکمان در سایه این وزارت نشدید و خود هضم شدید؟!روز جزا چه خواهید کرد؟
۴۱- چرا بعضی سایت های دارای مجوز ثبت از وزارت ارشاداسلامی! تصاویر مبتذل و مطالب مغایر با فرهنگ اسلامی و هماهنگ با فرهنگ غربی است ازجمله دهه هفتادی ها و...؟
۴۲-چرا روابط عمومی وزارت برای ملاقات با شما شرط اخذ اجازه وصلاحدیداز مدیر کل اداره ارشاد قم ومشهدرا برای بنده شرط کرده است؟! چرا از ملاقات با نیروهای ارزشی خود و مجموعه تحت امرتان این همه هراس دارید؟
۴۳- چرااز پذیرش و اجرای این همه پیشنهاد سازنده بنده و سایر نیروهای ارزشی اهل علم و قلم امتناع می کنید؟
۴۴- چرا وجود هنر مبتذل در این وزارت با مجوزهای این وزارت را نمی پذیرید؟مگر شرح وظایفی خارج از چارچوب اسلام به شما تکلیف شده است؟
۴۵-چرا در محل وزارت برخی کارشناسان فرهنگی شما!!فقط شعرا را نویسنده تلقی کرده و تمام امکانات مادی و معنوی و... را مختص آنها می دانند؟ آیا شما در تحصیلات مدرسه و دانشگاه فقط کتاب شعر خواندید و از کتابهای علمی بی نصیب بوده اید که چنین قانونی در وزارت از بیت المال با تضییع حقوق نویسندگان واقعی گذاشتید؟!!
۴۶-چرا سازمان حج وزیارت محل تجارت شرکتهای خاصی در فروش اجباری چمدان و پارچه و... به زائران خانه خدا شده؛ آیا بهانه تحمیل ساک یک شکل "ممکن است ساک ها از کشور دیگر سردرآورد" زیادی سومدیریت سازمان حج و زیارت را نمایان نمی کند؟
۴۷- این فتوا از قرآن و احادیث و مراجع تقلید صادر شده است یا از مجتهد سرخود های سازمان حج و زیارت و بیشترمدیران گروه کم سواد و فاقد مدیریت و... :
" زنان و مردان درهنگام اجرای مراسم حج به یکدیگر محرمند لذا نگران و ناراحت اصطکاک بدنی با نامحرم نباشند"!!
آقای وزیربسیارمذهبی؛ کدام قانون جدید اسلام و کدام پیامبر جدید؛ قانون تک همسری زنان را لغو کرده است؟!!
۴۸-چرا در جشنواره مد ولباس فجر سال ۹۱ فقط در حفظ امانت دو مدل چادر ایرانی کوثرکه برای حفظ چادرایرانی با رفع اشکالات به جای آن از سوی بنده طراحی شده در اثر انتخاب اشتباه مسئولین معاونت هنری وگروه مد ولباس وسومدیریت این عوامل ومعاونت فرهنگی و اجرای دستور خارج از وزارت ارشاد؛ موجب سرقت بخشی از مدل با پارچه شدید؟ آیاوظیفه امانتداری این وزارت هم در جریان حاکمیت سکولاریسم و احزاب سیاسی اصلاحات ازبین رفته است؟
۴۹-...
مطالب مرتبط :
http://mansorevatani.blogfa.com/post-194.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-193.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-184.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-122.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-99.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-125.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-124.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-118.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-92.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-117.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-106.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-69.aspx
http://mansorevatani.blogfa.com/post-68.aspx
برچسب ها:وزارت ارشاد اسلامی –قانون- مسجد – کتاب- فساد اداری- نماز- مسلمان – روحانیت- نظام جمهوری اسلامی- مذهب- دوم خردادی-شکایت-وزیر- حق الناس-